Algemene voorwaarden

Artikel 1 – ALGEMENE BEPALINGEN – TOEPASSINGSGEBIED

1.1 Deze Algemene Verkoopvoorwaarden (“de Algemene Verkoopvoorwaarden”) bepalen de rechten en plichten van partijen in het kader van de online verkoop van Producten aangeboden door het bedrijf ECOMHESS (“het Bedrijf”).

1.2 Elke bestelling die op de website van Miss Minceur wordt geplaatst, veronderstelt de voorafgaande en onbeperkte aanvaarding van deze Algemene Verkoopvoorwaarden, die onderworpen zijn aan de Franse wet. Deze Algemene Voorwaarden maken derhalve integraal deel uit van de Overeenkomst tussen de Klant en het Bedrijf. Ze zijn volledig afdwingbaar tegenover de Klant die verklaart ze gelezen en aanvaard te hebben, zonder beperking of voorbehoud, alvorens de Bestelling te plaatsen.

1.3 Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op elke Bestelling geplaatst door een meerderjarige natuurlijke persoon die handelt als consument. De Klant verklaart dus dat hij een natuurlijke persoon is die ouder is dan 18 jaar en handelt voor doeleinden die niet binnen het kader van zijn commerciële, industriële, ambachtelijke, liberale of agrarische activiteit vallen. Hij erkent dat hij over de volledige capaciteit beschikt om zich te engageren wanneer hij een Bestelling plaatst en verbindt zich ertoe waarheidsgetrouwe informatie te verstrekken over zijn identiteit.

1.4 UITSLUITING: Personen die handelen in een professionele hoedanigheid, dat wil zeggen natuurlijke of rechtspersonen, publiek of privaat, die handelen voor doeleinden die binnen het bereik van hun commerciële, industriële of ambachtelijke activiteit vallen; liberaal of agrarisch, ook als zij handelen in naam of voor rekening van een andere beroepsbeoefenaar.

Professionals die een bestelling bij het bedrijf willen plaatsen, worden uitgenodigd om rechtstreeks contact met ons op te nemen.

1.5 De ​​Algemene Voorwaarden die van toepassing zijn op elke Bestelling zijn de Algemene Voorwaarden die van kracht zijn op de datum van betaling (of de eerste betaling in geval van meerdere betalingen) van de bestelling. Het Bedrijf behoudt zich het recht voor om deze op elk moment te wijzigen door een kennisgeving te publiceren . nieuwe versie op zijn website. Deze Algemene Voorwaarden zijn te raadplegen op de website van de Vennootschap op het volgende adres: www.miss-minceur.com en kunnen worden gedownload in pdf-formaat.

 

Artikel 2 – SLUITING VAN HET ONLINE-CONTRACT

2.1. Proces voor het plaatsen van bestellingen



Om een ​​of meer Producten op de site te kopen, selecteert de Klant elk Product en voegt het toe aan zijn winkelmandje. Zodra hun selectie compleet is, moeten ze hun winkelmandje bevestigen om de bestelling te plaatsen (1e klik)

In dit stadium wordt de Klant doorgestuurd naar een pagina met:

Een overzicht van de geselecteerde Producten, de bijbehorende prijzen, voorwaarden en bezorgkosten. Het is dan aan hen om de inhoud van hun winkelmandje te controleren en eventueel te corrigeren.

Deze Algemene Voorwaarden. Het is aan hem om ze aandachtig te lezen voordat hij de hele Order valideert.

Deze validatie van de Bestelling na controle van het winkelmandje en het lezen van de Algemene Voorwaarden (2e klik) vormt het sluiten van het Contract en de Klant erkent dat de 2e klik voor hem een ​​betalingsverplichting met zich meebrengt.

Vervolgens wordt de Klant doorgestuurd naar de betaalpagina. Hij kan kiezen tussen de verschillende aangeboden betaalmethoden en gaat over tot betaling van zijn Bestelling.

Na het valideren van zijn Bestelling en het uitvoeren van zijn betaling ontvangt de Klant op het e-mailadres dat hij heeft opgegeven om zijn account aan te maken, een bevestigingsbericht van het Bedrijf. Dit bericht bevat, in pdf-formaat:

Het overzicht van uw bestelling (geselecteerd product, prijs, voorwaarden en bezorgkosten);

De nauwkeurige identificatie van ECOMHESS en zijn activiteiten;

Het bestelnummer;

De voorwaarden en het herroepingsformulier;

Deze Algemene Voorwaarden in pdf-formaat.

Als de orderbevestiging niet is ontvangen, wordt de klant aangeraden contact op te nemen met het bedrijf via het contactformulier op de site.

De Klant ontvangt vervolgens een aankoopfactuur die in elektronische vorm wordt verzonden en die de Klant uitdrukkelijk aanvaardt.

De Klant wordt ten zeerste aangeraden dit bevestigingsbericht en de aankoopfactuur, die hem ook in elektronisch formaat wordt toegezonden, te bewaren, aangezien deze documenten kunnen worden voorgelegd als bewijs van het Contract.

2.2 Geval van weigering van de validatie van de Bestelling door het Bedrijf

Het Bedrijf behoudt zich het recht voor om uw Bestelling om welke legitieme reden dan ook te weigeren, waaronder bijvoorbeeld:

Bestelling niet in overeenstemming met de Algemene Voorwaarden;

Bestelde hoeveelheden die niet overeenkomen met normaal gebruik door een consumentenklant;

Niet-betaling van een eerdere Bestelling of hangend geschil met betrekking tot een eerdere Bestelling;

Vermoeden van fraude met betrekking tot het bevel (ondersteund door een reeks consistente bewijzen).



Artikel 3 - PRODUCTSPECIFICATIES EN BESCHIKBAARHEID

3.1 Productspecificaties

De essentiële kenmerken van de goederen en hun respectieve prijzen worden aan de Klant ter beschikking gesteld op de websites van het Bedrijf, evenals, indien van toepassing, informatie over het gebruik van het product.

Hoewel het Bedrijf redelijke zorg besteedt om ervoor te zorgen dat de Specificaties accuraat zijn, worden dergelijke Specificaties, behoudens bepaalde uitzonderingen, zoals prijsinformatie, verstrekt door de leveranciers van het Bedrijf. Bijgevolg wijst het Bedrijf alle verantwoordelijkheid af voor eventuele fouten in de Specificaties.

De specificaties worden gedetailleerd en in het Frans weergegeven. De Partijen komen overeen dat de illustraties, video’s of foto’s van de te koop aangeboden Producten geen contractuele waarde hebben. De geldigheidsduur van het aanbod van Producten en de prijzen ervan worden vermeld op de websites van het Bedrijf.

3.2 Beschikbaarheid van producten

Productaanbiedingen zijn geldig zolang de voorraad strekt van onze leveranciers. Deze beschikbaarheid van Producten wordt normaal gesproken aangegeven op de specifieke Productpagina.

Voor zover het Bedrijf echter geen voorraad reserveert (behalve in specifieke gevallen van Producten die op het Productblad als voorbestelling zijn aangegeven), garandeert het plaatsen van een Product in het winkelmandje niet absoluut de beschikbaarheid van het Product zijn prijs.

In het geval dat een Product niet meer beschikbaar is na validatie van de Bestelling van de Klant, zal het Bedrijf de Klant onmiddellijk per e-mail op de hoogte stellen. De Bestelling wordt automatisch geannuleerd en het Bedrijf zal de prijs van het oorspronkelijk bestelde Product terugbetalen, evenals elk bedrag dat in het kader van de Bestelling is betaald.

Indien de Bestelling echter andere Producten bevat dan de Producten die niet meer beschikbaar zijn, worden deze aan de Klant geleverd en worden de bezorgkosten niet terugbetaald.



Artikel 4 – PRODUCTPRIJZEN

4.1 Referentieprijzen aangegeven op de sites

De referentieprijs van de Producten die op de site worden aangeboden, is de prijs die wordt aanbevolen door het merk, de fabrikant of zijn officiële vertegenwoordiger. Anders is het een prijs die wordt bepaald op basis van de prijzen waartegen het Product gewoonlijk wordt verkocht in een panel van merken die het distribueren. Deze prijs wordt bijgewerkt zodra het merk, de fabrikant of zijn officiële vertegenwoordiger een nieuwe adviesprijs voor het Product meedeelt of zodra de prijs die binnen het merkenpanel wordt aangerekend, wordt gewijzigd.

4.2 Wijziging van de prijzen aangegeven op de sites

De prijzen van de Producten staan ​​vermeld op de Productbeschrijvingspagina's. Ze worden aangegeven exclusief belastingen, douanerechten en verzendkosten. Het Bedrijf behoudt zich het recht voor om de prijzen van de Producten op elk moment te wijzigen, in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving.

De bestelde Producten worden gefactureerd op basis van de prijs die op de site van kracht is op het moment van validatie van de Bestelling.

4.3 Productprijzen

Voor zover veel Producten op verzoek van Klanten uit het buitenland (buiten de Europese Unie) worden geïmporteerd, worden de prijzen van Producten die via de internetsites worden verkocht, aangegeven in euro's exclusief belastingen (exclusief BTW en exclusief douanerechten), tenzij anders aangegeven . Ze worden nauwkeurig bepaald op de productbeschrijvingspagina's. Ze worden ook aangegeven in euro's exclusief belasting (exclusief BTW en douanerechten), tenzij anders aangegeven, op de Productbestellingpagina, en exclusief specifieke verzendkosten.

De prijzen van de Producten zijn exclusief invoer-BTW, invoerbelastingen of douanerechten, die bovendien moeten worden betaald en volledig moeten worden betaald door de Klant, die als ontvanger aansprakelijk is voor deze belastingen.

De prijzen van de Product(en) zijn exclusief de kosten van verpakking, verpakking, verzending, transport, verzekering en bezorging van de Product(en) op het afleveradres.

4.4 Betaling van belastingen

De Klant is als enige verantwoordelijk voor het proces van aangifte en betaling van invoer-btw bij de douane-inklaring van het Product. Mogelijk wordt hem gevraagd invoer-btw te betalen. Voor zover deze belasting niet de verantwoordelijkheid van de Vennootschap is, kan van haar niet worden verlangd dat zij deze belasting terugbetaalt.

Voor alle producten die buiten de Europese Unie en/of DOM-TOM worden verzonden, wordt de prijs automatisch exclusief belastingen op de factuur berekend. In bepaalde gevallen kunnen douanerechten of andere lokale belastingen of invoerrechten of staatsbelastingen verschuldigd zijn. De Vennootschap heeft geen controle over deze rechten en bedragen.

Ze vallen onder de verantwoordelijkheid van de Klant en zijn hun verantwoordelijkheid (aangiften, betaling aan de bevoegde autoriteiten, enz.). Het Bedrijf nodigt de Klant daarom uit om informatie over deze aspecten in te winnen bij de betreffende lokale autoriteiten.



Artikel 5 – BETALING VAN DE PRIJS VAN PRODUCTEN

5.1 Tijdstip van betaling

Betaling van de volledige prijs van de Bestelling moet onmiddellijk na validatie van de Bestelling plaatsvinden.

De Vennootschap kan bij wijze van uitzondering de betaling in meerdere termijnen toestaan, waarbij in het bijzonder rekening wordt gehouden met het te betalen bedrag en de kennis die zij heeft over de betrokken Klant. De Vennootschap heeft echter geen verplichting om dergelijke betalingsvoorwaarden toe te staan. In het geval van een bijzondere situatie kan de Klant een verzoek indienen door contact op te nemen met de Klantenservice van het Bedrijf op het volgende adres contact@miss-minceur.com.

5.2 Betaalmethoden

Om zijn Bestelling te betalen, kan de Klant kiezen uit verschillende betaalmethoden:

Betaling met creditcard:

Alleen bankkaarten die zijn gekoppeld aan een bankinstelling in Frankrijk of internationale bankkaarten (Visa, MasterCard, American Express en Maestro) worden geaccepteerd. De Klant garandeert de Vennootschap dat hij over de nodige machtigingen beschikt om met de gebruikte bankkaart te betalen. Hij erkent uitdrukkelijk dat de verbintenis om met een kaart te betalen onherroepelijk is en dat de mededeling van het nummer van zijn bankkaart een machtiging inhoudt om zijn rekening te debiteren voor het totale bedrag dat overeenkomt met de bestelde Producten. Het bedrag wordt gedebiteerd op het moment van validatie van de Bestelling.

Betalingen met creditcard worden gedaan via een beveiligd betalingsplatform en de informatie op de gecommuniceerde creditcards profiteert van het SSL-coderingsproces.

Betaling via Paypal

Betaling via Paypal wordt geaccepteerd tot een limiet van € 1.000.

Benadrukt wordt dat bij gebruik van deze betaalmethode de Algemene Gebruiksvoorwaarden van Paypal, die beschikbaar zijn op hun site, aan deze Algemene Voorwaarden worden toegevoegd.

Betaling met vouchers en/of promotiecodes

Vouchers en/of promotiecodes uitgegeven door het Bedrijf kunnen worden gebruikt om de gehele Bestelling of een deel ervan te betalen. Deze vouchers en/of actiecodes zijn slechts één keer geldig. In geval van poging tot frauduleus gebruik van vouchers en/of promotiecodes kan het Bedrijf de Bestelling eenvoudigweg annuleren.

In het algemeen behoudt het Bedrijf zich het recht voor om de Bestelling op te schorten en/of te annuleren in geval van weigering van de betalingsautorisatie van officieel erkende organisaties of in geval van niet-betaling van de Bestelling.

Het Bedrijf behoudt zich het recht voor om op elk moment een van de betaalmethoden op te schorten, met name in het geval dat een betalingsdienstaanbieder de gebruikte dienst niet langer aanbiedt of in geval van een geschil met een Klant over een Eerdere bestelling.

Het Bedrijf behoudt zich het recht voor om een ​​orderverificatieprocedure op te zetten die bedoeld is om ervoor te zorgen dat niemand de bankgegevens van een andere persoon gebruikt zonder hun medeweten. Als onderdeel van deze verificatie kan de Klant worden gevraagd om per e-mail of per post een kopie van een identiteitsbewijs, een bewijs van adres en een kopie van de voor de betaling gebruikte bankkaart naar het Bedrijf te sturen. Nauwkeurige informatie over de exacte inhoud van de gevraagde informatie (om de vertrouwelijkheid van hun gegevens te behouden) zal in geval van verificatie aan de Klant worden meegedeeld. De bestelling wordt pas gevalideerd na ontvangst en verificatie van de verzonden onderdelen.



Artikel 6 - LEVERING – INKLARING – ONTVANGST

6.1 Levering

Voordat de Bestelling wordt gevalideerd, deelt het Bedrijf de Klant informatie mee over de verschillende leveringsmethoden en hun respectieve prijzen. Nadat de Klant de leveringswijze heeft gekozen, deelt het Bedrijf een schatting van de leveringstermijn mee.

Het Bedrijf zal er alles aan doen om ervoor te zorgen dat het/de Product(en) uiterlijk op de geplande leveringsdatum worden geleverd. In geval van problemen verbindt het Bedrijf zich ertoe snel met de Klant te communiceren om hem op de hoogte te stellen en samen met hem een ​​passende oplossing te zoeken.

Luchttransport, verzending en/of levering van het/de Product(en) komen volledig voor rekening van de Klant (“Leveringskosten”). Deze leveringskosten zijn inbegrepen in de uiteindelijke prijs die aan de Klant wordt gefactureerd bij het plaatsen van de Bestelling. Eventuele douanekosten zijn echter niet inbegrepen in de prijs die door het Bedrijf aan de Klant wordt gefactureerd.

Afhankelijk van de door de Klant gekozen voorwaarden, zal de levering plaatsvinden op het door de Klant opgegeven adres, of, indien van toepassing, op een door de Klant gekozen relaispunt uit de lijst met beschikbare punten. Het is daarom de verantwoordelijkheid van de Klant om de voor de levering verstrekte informatie zorgvuldig te controleren, aangezien hij als enige verantwoordelijk blijft in geval van niet-levering vanwege onvolledige of onjuiste informatie.

6.2 Douaneafhandeling

Bij aankoop koopt de Klant het product belastingvrij aan en wordt hij importeur van het gekochte product in zijn hoedanigheid van ontvanger van het Product.

Hij is dan ook met name verantwoordelijk voor de import- en inklaringsprocessen van het product bij de lokale douanekantoren. Afhankelijk van de prijs van zijn bestelling kan hem gevraagd worden douanerechten te betalen (voor Producten met een douanewaarde groter dan € 150).

De Klant is als enige verantwoordelijk voor het proces van het aangeven van douanerechten tijdens de inklaring van het Product. Deze douanerechten, die niet door het Bedrijf aan de Klant worden gefactureerd, vallen niet onder de jurisdictie van het Bedrijf. Deze laatste kan dus niet aansprakelijk worden gesteld voor de terugbetaling van deze rechten.

6.3. Receptie

Bij ontvangst van het Product verbindt de Klant zich ertoe te controleren of het Product compleet is en niet beschadigd is.

Als er een afwijking wordt opgemerkt, moet de Klant binnen drie dagen (exclusief feestdagen) na de datum van ontvangst van het Product contact opnemen met de Klantenservice van het Bedrijf. Elke klacht die na de deadline wordt ingediend, kan niet in behandeling worden genomen.



Artikel 7 – INTREKKING

7.1 Principe en deadline

De Klant heeft het recht om, zonder opgave van redenen, binnen veertien (14) kalenderdagen vanaf de datum van ontvangst van zijn Bestelling zijn bestelling te herroepen. Bij een Bestelling voor meerdere Producten gaat de termijn in vanaf de ontvangst van het laatste Product.

Indien het herroepingsrecht binnen de bovengenoemde termijn wordt uitgeoefend, worden de prijs van het/de gekochte Product(en) en de verzendkosten terugbetaald, waarbij de kosten voor het retourneren voor rekening van de Klant blijven.

7.2 Uitsluitingen

In overeenstemming met de bepalingen van de artikelen L. 221-18 tot L. 221-28 van het Consumentenwetboek kan dit herroepingsrecht niet worden uitgeoefend voor de volgende contracten:

Het leveren van goederen of diensten waarvan de prijs afhankelijk is van schommelingen op de financiële markt waarop de professional geen invloed heeft en die zich waarschijnlijk tijdens de herroepingstermijn zullen voordoen;

De levering van goederen die zijn vervaardigd volgens de specificaties van de consument of die duidelijk gepersonaliseerd zijn;

Levering van goederen die waarschijnlijk snel zullen verslechteren of verlopen;

Levering van goederen waarvan de consument de verzegeling na levering heeft verbroken en die om redenen van hygiëne of gezondheidsbescherming niet kunnen worden geretourneerd;

Levering van goederen die na levering door hun aard onlosmakelijk vermengd zijn met andere zaken;

De levering van alcoholische dranken waarvan de levering langer dan dertig dagen wordt uitgesteld en waarvan de bij het sluiten van de overeenkomst overeengekomen waarde afhankelijk is van schommelingen op de markt die buiten de macht van de professional liggen;

Onderhouds- of reparatiewerkzaamheden die met spoed bij de consument thuis moeten worden uitgevoerd en die uitdrukkelijk door hem worden aangevraagd, binnen de grenzen van reserveonderdelen en werkzaamheden die strikt noodzakelijk zijn om op de noodsituatie te kunnen reageren;

Levering van audio- of video-opnamen of computersoftware waarvan de consument de verzegeling na levering heeft verbroken;

Levering van een krant, tijdschrift of tijdschrift, met uitzondering van abonnementscontracten voor deze publicaties;

Gesloten op een openbare veiling;

7.3 Voorwaarden voor uitoefening van het herroepingsrecht

Om zijn herroepingsrecht uit te oefenen, moet de Klant het Bedrijf op de hoogte stellen van zijn voornemen om zich terug te trekken, hetzij door het standaardformulier in te vullen, waarvan een model hieronder wordt weergegeven, of door een ondubbelzinnige verklaring te sturen waarin hij zijn voornemen tot herroeping kenbaar maakt binnen de bovengenoemde periode van 14 dagen. .

Standaardmodel herroepingsformulier:

 

Ter attentie van (naam van de betreffende site), Klantenservice,

Ik, ondergetekende ______, breng u hierbij op de hoogte van mijn herroeping van het contract met betrekking tot de verkoop van het onderstaande Product:

Productnaam:

Datum bestelling en ontvangst:

Bestelnummer:

Trackingnummer voor opnameverzoek:

Klantnaam:

Klantadres:

Handtekening van de Klant: (enkel bij kennisgeving van dit formulier op papier

Datum :

Dit formulier moet naar het Bedrijf worden gestuurd op een van de volgende adressen:

Voor papierlevering naar ECOMHESS, Klantenservice, 128 Rue La Boétie, 75008 Parijs.

Voor elektronische levering, naar het adres: contact@miss-minceur.com

 

De Klant beschikt over een termijn van 14 dagen vanaf de verzending van de kennisgeving van herroeping om het Product in de originele verpakking aan het Bedrijf te retourneren, waarbij de retourkosten uitsluitend de verantwoordelijkheid van de Klant zijn.

De Producten moeten in hun originele staat en compleet (verpakking, accessoires, instructies, enz.) worden geretourneerd, zodat ze door het Bedrijf weer in de verkoop kunnen worden gebracht. In geval van ontvangst van geopende, gebruikte, onvolledige, beschadigde of bevuilde Producten, zal het Bedrijf geen enkele vergoeding verlenen en kan het zelfs, indien het dit noodzakelijk en passend acht, de Klant aansprakelijk stellen voor de waardevermindering van het Product.

In geval van retournering van het Product onder de voorwaarden voorzien door de wet en deze Algemene Voorwaarden, zal het Bedrijf alle door de Klant betaalde bedragen, inclusief leveringskosten, binnen 14 dagen na kennisgeving van herroeping terugbetalen, tenzij het Product wordt geretourneerd daarna. In dit geval vergoedt het Bedrijf pas na ontvangst en verificatie van de staat van het geretourneerde Product.

Deze terugbetaling zal plaatsvinden met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de Klant de Bestelling heeft betaald, tenzij uitdrukkelijk door de Klant is ingestemd met een ander betaalmiddel. In geval van betaling per cadeaubon/promotiecode wordt de Klant terugbetaald door het opsturen van nieuwe cadeaubonnen/promotiecodes voor een bedrag dat identiek is aan het bedrag dat in dit formulier is betaald.



Artikel 8 – GARANTIES

8.1 Wettelijke garanties

Het Bedrijf blijft aansprakelijk voor gebreken in de conformiteit van de goederen in overeenstemming met de bepalingen van de artikelen L.217-4 en volgende, evenals voor verborgen gebreken in het verkochte artikel in overeenstemming met de artikelen 1641 en volgende het Burgerlijk Wetboek.

Wanneer de consument-klant handelt in het kader van de wettelijke conformiteitsgarantie (zoals bepaald in de artikelen L.217-4 en volgende van de Consumentenwet):

Profiteer van een periode van 2 jaar vanaf levering tot actie

Kan kiezen tussen reparatie of vervanging van het Product, met inachtneming van de kostenvoorwaarden voorzien in artikel L.217-9 van de Consumentenwet

Is vrijgesteld van het leveren van bewijs van het bestaan ​​van het gebrek aan overeenstemming gedurende de 24 maanden na de levering van het goed als het Product nieuw is, en gedurende de 6 maanden na de levering als het Product tweedehands verkocht wordt.

De Klant kan eveneens beslissen om te handelen in het kader van de wettelijke garantie tegen verborgen gebreken in de zin van artikel 1641 van het Burgerlijk Wetboek, de Klant kan kiezen tussen de afwikkeling van de verkoop of een vermindering van de prijs, overeenkomstig het artikel 1644 van het Burgerlijk Wetboek.

Deze wettelijke garanties gelden onafhankelijk van enige contractuele garantie.



Reproductie van toepasselijke teksten

L.217-4 Consumentencode

“De verkoper levert goederen in overeenstemming met het contract en is aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat op het moment van levering. Hij is eveneens aansprakelijk voor conformiteitsgebreken die voortvloeien uit de verpakking, de montage-instructies of de installatie, wanneer dit contractueel onder zijn verantwoordelijkheid valt of onder zijn verantwoordelijkheid is uitgevoerd. »

 

L.217-5 Consumentencode

“Het pand voldoet aan het contract:

1° Indien het geschikt is voor het gebruik dat gewoonlijk van soortgelijke goederen wordt verwacht en, indien van toepassing:

- als het overeenkomt met de door de verkoper gegeven beschrijving en de eigenschappen bezit die de verkoper in de vorm van een monster of model aan de koper heeft gepresenteerd;

- als het de kwaliteiten biedt die een koper legitiem mag verwachten, gelet op de publieke verklaringen van de verkoper, de producent of zijn vertegenwoordiger, met name in de reclame of op de etikettering;

2° Of indien het de kenmerken vertoont die in onderlinge overeenstemming door de partijen zijn gedefinieerd of geschikt is voor een speciaal gebruik dat door de koper wordt gezocht, onder de aandacht van de verkoper wordt gebracht en dat deze laatste heeft aanvaard. »

L.217-9 Consumentencode

“In geval van gebrek aan overeenstemming kiest de koper tussen reparatie en vervanging van de goederen. De verkoper mag echter niet volgens de keuze van de koper te werk gaan als deze keuze kosten met zich meebrengt die duidelijk niet in verhouding staan ​​tot de andere methode, rekening houdend met de waarde van de goederen of de omvang van het gebrek. Hij is dan verplicht om, tenzij dit onmogelijk is, te werk te gaan volgens de methode die niet door de koper is gekozen. »

L.217-12 Consumentenwet

“De actie die voortvloeit uit het gebrek aan overeenstemming verstrijkt twee jaar vanaf de levering van de goederen. »

1641 van het Burgerlijk Wetboek

“De verkoper is gebonden aan de garantie voor verborgen gebreken in het verkochte die het ongeschikt maken voor het gebruik waarvoor het bestemd is, of die dit gebruik zodanig beperken dat de koper het niet zou hebben verkregen, of niet zou hebben verkregen. als hij ze had geweten, had hij er een lagere prijs voor gegeven. »

1648 van het Burgerlijk Wetboek

“De actie die voortvloeit uit herroepelijke gebreken moet door de koper worden ingesteld binnen twee jaar na de ontdekking van het gebrek. […] »



8.2 Fabrieksgarantie

Bepaalde Producten die op de Site te koop zijn, profiteren van een contractuele garantie die wordt verleend door de leverancier of fabrikant van het Product, waarbij het Bedrijf niet rechtstreeks partij is.

Het bestaan ​​van dit soort garantie wordt, indien van toepassing, vermeld op de specifieke Productpagina.

Als de Klant van deze garantie gebruik wil maken, dient hij het Bedrijf hiervan op de hoogte te stellen door contact op te nemen met de Klantenservice en zelf de toepassingsvoorwaarden van de garantie te raadplegen, die doorgaans in de doos van het Product zijn opgenomen.

Houd er rekening mee dat het profiteren van de fabrieksgarantie de toepassing van de wettelijke bepalingen met betrekking tot de wettelijke garantie van conformiteit en de wettelijke garantie op verborgen gebreken niet uitsluit.



Artikel 9 - BESCHERMING VAN PERSOONSGEGEVENS

Als onderdeel van de commerciële relatie verzamelt het Bedrijf, de verantwoordelijke voor de verwerking, een bepaald aantal verplichte persoonsgegevens (waaronder met name achternaam, voornaam, afleveradres, enz. die met een asterisk worden vermeld) die absoluut noodzakelijk zijn voor de verwerking van de Bestelling, het beheer van de commerciële relatie, de productie van statistieken en de naleving van de wettelijke en reglementaire verplichtingen van het Bedrijf. Ze worden gedurende 5 jaar bewaard vanaf het einde van het Contract.

Als de Klant deze informatie niet meedeelt, zou dit ertoe kunnen leiden dat zijn Bestelling niet kan worden verwerkt.

Deze gegevens zijn bedoeld voor intern gebruik door het Bedrijf, maar kunnen worden doorgegeven aan bedrijven die bijdragen aan de uitvoering van de dienst, inclusief in het bijzonder bedrijven die de levering van Producten garanderen of de verwerking van betalingen garanderen.

Met betrekking tot deze persoonsgegevens heeft de Klant verschillende rechten:

Recht op toegang tot persoonlijke gegevens die hem betreffen;

Recht op rectificatie en verwijdering als de persoonsgegevens onjuist, onvolledig, dubbelzinnig of verouderd zijn of als het verzamelen, gebruiken, communiceren en bewaren van bepaalde gegevens verboden is;

Recht om de gegevensverwerking te beperken, op voorwaarde dat dit verzoek naar behoren gerechtvaardigd is en het Bedrijf er niet van weerhoudt om aan zijn regelgevende en wettelijke verplichtingen te voldoen;

Recht om bezwaar te maken tegen gegevensverwerking (met name bij verwerking voor commerciële prospectie)

Recht om post-mortemrichtlijnen te formuleren met betrekking tot het behoud, het wissen en de mededeling van uw persoonlijke gegevens

Recht om de toestemming voor bepaalde verwerkingen in te trekken (verwerkingen uitgevoerd vóór de intrekking van de toestemming blijven rechtmatig)

Recht om een ​​klacht in te dienen bij de CNIL.

Om zijn rechten uit te oefenen, kan de Klant een verzoek richten aan het Bedrijf, via:

een brief gericht aan de ECOMHESS Company, 128 Rue La Boétie, 75008 Parijs.

De aanvraag moet het e-mailadres van de Klant vermelden, zijn voor- en achternaam, zijn postadres en moet vergezeld gaan van een kopie van zijn dubbelzijdig identiteitsbewijs.

Binnen een maand na ontvangst van het verzoek ontvangt hij een reactie.



Artikel 10 - INTELLECTUELE EIGENDOMSRECHTEN

Tenzij specifiek anders vermeld op een Productpagina, resulteert de verkoop van Producten op de site niet in enige overdracht van intellectueel eigendom op de verkochte Producten.

Merken, domeinnamen, producten, software, afbeeldingen, video's, teksten of meer in het algemeen alle informatie die onderworpen is aan intellectuele eigendomsrechten zijn en blijven het exclusieve eigendom van het Bedrijf of hun oorspronkelijke eigenaar. Via deze Algemene Voorwaarden vindt geen overdracht van intellectuele eigendomsrechten plaats.



Artikel 11 - OVERMACHT

Het Bedrijf kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het niet nakomen van zijn verplichtingen hieronder in geval van een toevallige gebeurtenis of overmacht die de uitvoering ervan zou verhinderen. Het Bedrijf zal de klant zo snel mogelijk op de hoogte stellen van het optreden van een dergelijke gebeurtenis.



Artikel 12 – UITSLUITING VAN AANSPRAKELIJKHEID

Niettegenstaande enige andersluidende bepaling hierin, kan het Bedrijf in geen geval aansprakelijk worden gesteld in geval van verlies of schade als gevolg van oneigenlijk gebruik van het/de Product(en) door de Klant, met inbegrip van in het bijzonder een wijziging of verandering van het Product(en). s). van Product(en) die niet door het Bedrijf zijn geautoriseerd.



Artikel 13 – OPSCHORTING – BEËINDIGING ACCOUNT

Het Bedrijf behoudt zich het recht voor om de account van een Klant die de bepalingen van de Algemene Voorwaarden of in het algemeen de toepasselijke wettelijke bepalingen schendt, op te schorten of te beëindigen, onverminderd de eventuele schadevergoeding die het Bedrijf kan eisen.

Elke persoon wiens account is opgeschort of gesloten, kan geen bestellingen meer plaatsen of een nieuw account aanmaken op de Site, zonder voorafgaande toestemming van het Bedrijf.



Artikel 14 – ARCHIVERING – BEWIJS

Tenzij het tegendeel bewezen is, vormt de door de Vennootschap geregistreerde informatie het bewijs van alle transacties.

Voor elke Bestelling wordt het Bestellingsoverzicht per e-mail naar de Klant gestuurd en gearchiveerd op de website van het Bedrijf.

De archivering van de communicatie tussen het Bedrijf en de Klant vindt plaats in geautomatiseerde registers die gedurende 5 jaar onder redelijke veiligheidsomstandigheden worden bewaard. Deze registers, waarin de uitwisselingen op een betrouwbare en duurzame drager worden vastgelegd, worden beschouwd als bewijs van communicatie, bestellingen, betalingen en transacties tussen de Klant en het Bedrijf. Ze kunnen worden voorgelegd als bewijs van het Contract.

De archivering van de communicatie, de bestelling, de bestelgegevens en de facturen wordt uitgevoerd op een betrouwbare en duurzame drager, zodat deze een getrouwe en duurzame kopie vormt in overeenstemming met de bepalingen van artikel 1360 van het Burgerlijk Wetboek. Deze informatie kan worden voorgelegd als bewijs van het contract.

De Klant krijgt op eenvoudig verzoek toegang tot de gearchiveerde elementen op het adres contact@miss-minceur.com.



Artikel 15 - NIETIGHEID EN WIJZIGING VAN DE CGV

Indien een bepaling van deze Algemene Verkoopvoorwaarden nietig is, wordt deze als ongeschreven beschouwd, maar dit heeft niet de nietigheid van alle contractuele bepalingen tot gevolg.

Elke tolerantie vanwege de Vennootschap bij de toepassing van alle of een deel van de verbintenissen die in het kader van deze Algemene Voorwaarden zijn aangegaan, ongeacht de frequentie en de duur ervan, kan geen wijziging van de Algemene Voorwaarden inhouden, noch enig recht voor de Klant opleveren.



Artikel 16 – TOEPASSELIJK RECHT EN GESCHILLENBESLECHTING

Op deze Algemene Voorwaarden is het Franse recht van toepassing.

In geval van problemen staat de Klantenservice tot uw beschikking om een ​​minnelijke oplossing te vinden.

Bij gebrek aan een rechtstreekse oplossing bij de Klantenservice heeft de Europese Commissie een platform voor geschillenbeslechting opgezet, bedoeld om mogelijke klachten van consumenten na een online aankoop te verzamelen. Het platform stuurt deze klachten vervolgens door naar een bevoegde nationale bemiddelaar. U kunt toegang krijgen tot dit platform door de volgende link te volgen: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.